Bij het Bijlmerpark Theater geloven ze dat zoveel mogelijk perspectieven je kunnen verrijken. We ontwikkelden een visuele identiteit op drie pijlers: be present, represent, we present. De nieuwe identiteit presenteert het theater, geeft podium aan de inhoud en ruimte aan diversiteit. Als basisvorm namen we de zeshoek, een vorm met meerdere kanten en diverse perspectieven, losjes geïnspireerd door het oude architectonische plan van de Bijlmer. In elke uiting vind je variaties terug van de basisvorm waardoor het divers is maar vormt toch een eenheid. Daardoor is het flexibel in te zetten en net zo veelzijdig als het Bijlmerpark Theater zelf.
Maar wie gaat deze boodschap overbrengen zonder belerend te zijn? De politie? De gemeente? Friends for brands koos voor een andere invalshoek. Een gebruiker vindt zichzelf geen crimineel, maar koopt wel bij een dealer. Daar komen de boven- en onderwereld samen. Ex-dealers kennen de gebruiker én zijn ervaringsdeskundigen in de harde wereld achter drugs.
Op www.bekentenissenvanexdealers.nl doen ex-dealers een boekje open en delen hun schrijnende, waargebeurde verhalen. In een ‘Plaats Delict’ politietentje op festivals ervaren bezoekers in beeld en geluid de harde wereld achter je pilletje. Zonder het mooier te maken dan het is. Rauw en echt.